Utvecklas i din trĂ€ning đŸ’ȘđŸŒ

2019-01-17 @ 16:42:00
"Samma upplĂ€gg, samma resultat" Om man inte utmanar sig sjĂ€lv, kan man inte förvĂ€nta sig att utvecklas. Det gĂ€ller inom alla omrĂ„den i livet. För en tid sedan skrev jag att jag skulle lĂ€gga om min trĂ€ning. Anledningen till detta handlar helt enkelt om att jag inte gĂ„tt framĂ„t och utvecklats sedan en tid tillbaka. En förĂ€ndring i trĂ€ningsschemat Ă€r dock inte lösningen, det som gör att man utvecklas Ă€r att se till att det sker progression. Genom att följa upp trĂ€ningen och skriva upp övningar och/eller pass. Genom att skriva ned och dokumentera ser du hur du ligger till, samt blir sporrad till att hela tiden utmana dig sjĂ€lv! Jag Ă€r just nu i full gĂ„ng att testa mig fram med olika appar, dels för att slippa bĂ€ra runt pĂ„ ett anteckningsblock, men ocksĂ„ för att det finns mĂ„nga riktigt nice trĂ€ningsappar dĂ€rute som med hjĂ€lp av olika parametrar rĂ€knar diverse saker Ă„t dig. Exempelvis hur mycket du ska öka och nĂ€r, du kan se diagram över din utveckling och om du vill kan du köra pĂ„ fĂ€rdiga upplĂ€gg. NĂ€r jag hunnit testa nĂ„gra trĂ€ningsappar för att dokumetera min trĂ€ning, vill ni att jag tipsar om mina favoriter? 

NĂ€r det kommer till sjĂ€lva trĂ€ningsupplĂ€gget kommer jag inte göra nĂ„gra drastiska förĂ€ndringar. Samma grund, men fokus kommer vara pĂ„ att öka genom att 1. Ă€ta mer. 2. lyfta mer. Make sense, right? Haha! Jag har börjat lĂ€gga in fler tyngre pass igen, det har blivit alltför fĂ„ tunga pass sedan en rĂ€tt lĂ„ng tid tillbaka. Det Ă€r viktigt att se till att variera emellanĂ„t, periodisera, annars Ă€r det vĂ€ldigt lĂ€tt att fastna i platĂ„er (galet basic, men vĂ€rt att pĂ„minna om. Har du sett över din utveckling senaste tiden?). Ă–vriga förĂ€ndringar som kommer ske Ă€r att jag ska fĂ„ in marklyft oftare samt fĂ„ in mer pulshöjande trĂ€ning. Att jag knappt kört denna marklyft pĂ„ över ett Ă„r Ă€r nĂ€stan en skam - en fantastisk basövning som fĂ„r in stora delar av kroppen. Extra mycket skam eftersom det Ă€r en bra övning för rumpan. Mer mark, fler hip trhusts i kombination med mer mat, hörde jag booty gains? Fniss ;)  Mer konditionstrĂ€ning Ă€r inget jag tycker Ă€r speciellt roligt att lĂ€gga in i schemat, men jag vĂ€ljer att addera det för att mĂ„ bĂ€ttre. Det Ă€r helt enkelt nyttigt att fĂ„ upp pulsen emellanĂ„t. Och skönt. EfterĂ„t. Haha! Denna lilla förnyelse i upplĂ€gget kommer göra gott för bĂ„de kropp och motivation! NĂ€r det kommer till styrketrĂ€ningen gör jag det rĂ€tt enkelt för mig. Jag vĂ€ljer ett fĂ„tal övningar jag vill öka i - just nu knĂ€böj. Inget krĂ„ngel, enkelt att följa upp vilket i sin tur gör att man fortsĂ€tter skriva ned och förblir fokuserad pĂ„ mĂ„let. Skriver ni ned er trĂ€ning ibland för att försĂ€kra er om att ni fortsĂ€tter utvecklas? 😄

Psst - Ă„r du nyfiken pĂ„ min outfit pĂ„ bilden ovan kan du se fler bilder i detta inlĂ€gg

 

// If you don't challenge yourself, you can't expect progress. I'm gonna change some details in my workout routine and most important - write down my workouts to follow up and challenge myself.


Taggar: motivation, progression, trÀning, trÀningsupplÀgg, upplÀgg, utvecklas, utveckling;
Kategorier: TrÀning & HÀlsa 4


Follow on Bloglovin
Kommentarer:
#1: Jessica Högberg
2019-01-18 @ 12:12:15

du fÄr sÄklart gÀrna tipsa om bra appar!

#2: Bella
2019-01-18 @ 18:50:47

Det lÄter kul att du ska satsa mer pÄ tunga lyft, jag gillar kÀnslan det ger i kroppen :)

#3: mammapigg.se
2019-01-19 @ 19:12:59

Vilka bra tips! Kul och peppande att se att trÀnigen ger resultat. Jag ska bli bÀttre pÄ att följa upp trÀningen. Ett försenat nyÄrslöfte:)

#4: mammapigg.se
2019-01-19 @ 19:13:01

Vilka bra tips! Kul och peppande att se att trÀnigen ger resultat. Jag ska bli bÀttre pÄ att följa upp trÀningen. Ett försenat nyÄrslöfte:)

Min profilbild

goforfitse@gmail.com »

LINN STRÖMBERG@INSTAGRAM:

Follow on Bloglovin Follow on Instagram Follow on Facebook


Translate this blog:

mytasteswe.com

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

LĂ€nkar

Arkiv

2019:

01 02 03 04

2018:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2017:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

09 11 12
RSS 2.0