Grey tights.

2013-11-28 @ 11:25:00

TRÖJA - HÄR // TIGHTS - HÄR // SKOR - HÄR // HÖRLURAR - HÄR
Taggar: Nike, grå, grått, hörlurar, tights;
Kategorier: Träningskläder 5

Chocolate.

2013-11-25 @ 13:44:00


Taggar: Chocolate, baka med protienpulver, choklad, chokladkaka, protein, proteinbak, proteinkaka, proteinpulver, proteinpulver recept;
Kategorier: Kost, Mat & Dryck 11

Svårt att gå upp i vikt?

2013-11-24 @ 13:59:00
Alltså, det är galet vad aptiten sjunker när man inte tränar. Saknar gymmet som en galning redan. Nu när jag suttit i stort sett stilla ett par dagar märker jag hur aptiten nästan försvunnit? Jag som tycker jag jämt är hungrig annars, haha. Under bulken har jag ätit stora mängder mat, och det har inte varit några problem att få i sig detta. Eftersom jag tränar styrketräning ca 6ggr/vecka blir man ju hungrig, kroppen behöver det. (Nu bulkar jag ju såklart inte längre, eftersom jag för tillfället inte kan träna, när jag är tillbaka på gymmet igen börjar istället deffen.) Nedan kommer lite tips till er som har svårt att gå upp i vikt.
 
Bulk, vad är det bra för egentligen? Varför gå upp i vikt?
Under den här tiden har jag legat på överskott, samtidigt som jag gymmat intensivt. Målet är att bygga maximalt med muskler, men i och med överskottet lägger jag även på mig fett. Det är detta fettet som jag skalar bort under deffen sedan, då målet istället är att minska sin fett% men behålla muskelmassan jag byggt upp under bulken. Kort och gott - bulk.
Har gått lite upp och ner, emellanåt har det känts som om jag inte alls ökar i muskelmassa, utan bara går runt och tjockar på mig, på ett ungefär. Haha. Men det är väl (förhoppningsvis) bara mitt huvud som spelar mig ett spratt. 

Vad har jag ätit då? Tryckt i mig massa onyttiga kaloritäta saker? Nja, inte riktigt. Äter i det stora hela precis som vanligt, bara mer.
Mer utan livsmedel såsom potatis, pasta, osvosv, men fortfarande väldigt proteinrikt. Mer mat på tallriken helt enkelt.
Men hur gör man om man har svårt att gå upp i vikt? Kanske inte kan äta stora måltider utan att känna sig halvt spyfärdig? 

Här kommer ett par tips till dig som har svårt att gå upp i vikt:
Försök öka dina portioner.
Byt ut alla lättprodukter till fullfeta
Ät mat med högt GI. (Dvs snabba kolhydrater såsom vitt ris, pasta osv.)
Ät kaloritäta livsmedel såsom nötter, nötsmör, avokado.
Häll lite olivolja över din sallad. (även pastan). Både gott, bra fetter och höjer energiinnehållet. 
Drick dina kalorier. Juice, smoothies, mjölk (fullfet)
Ät på bestämda tider. Regelbundet, riktiga måltider, men gärna mellanmål mellan de stora måltiderna.
För matdagbok. Du tycker att du äter mycket men går ändå inte upp i vikt? Skriv upp allt du äter, det kanske inte är så pass mycket som du själv tror. Det är enkelt - äter du mer än vad du gör av med går du upp, går du inte upp i vikt äter du för lite
Gainer. Försök i första hand få i dig de extra kalorierna via maten. Men väljer du dig att använda dig av gainers tänk på att de inte ersätter måltider. Dessa shakes ska tas utöver det du äter som ett extra tillskott.

Och framförallt - Börja styrketräna, det bästa tipset av dem alla. Tung styrketräning med få reps! Börjar man träna kommer ofta aptiten på köpet. Som sagt, jag har känt helt sjuk skillnad nu när jag inte kan träna och sitter stilla i stort sett hela dagen. Klart man inte blir hungrig om man inte gör av med någon energi!
Dessutom bygger du upp en snygg kropp med styrketräning.


 
Taggar: bulka, gainer, gå upp, gå upp i vikt, i vikt, lägga på sig, vikt, viktuppgång, öka, öka i vikt;
Kategorier: Tips Träning & Hälsa 5

Min profilbild

goforfitse@gmail.com »

LINN STRÖMBERG@INSTAGRAM:

Follow on Bloglovin Translate this blog:

Arkiv

2017:

01 02 03

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

09 11 12
RSS 2.0