Sockerfri & Glutenfri Kladdkaka

2018-04-25 @ 17:07:00
[ Inlägget innehåller annonslänkar till Bodystore.com ]En kladdkaka med den där härligt sega konstistensen, men utan allt socker! Istället är den boostad med extra protein, innehåller nyttiga kostfibrer och är kalorisnålare än den vanliga varianten. Perfektion helt enkelt! Jag måste verkligen exprimentera fram lite nya nyttiga recept, på tok för länge sedan ett nytt recept kom upp här. Men såläge bjuder på på denna goding. Och jag lovar - den smakar verkligen som den äkta varan innehållandes socker, vetemjöl och smör. Testa den. På riktigt. Du måste!
Denna kladdkaka är ett favoritrecept. Jag har lagt upp det innan, men det är helt klart värt att höjas igen. Den perfekt sega konsistensen utan varken smör eller socker, går det? Ja! Den innehåller inte heller dadlar, endast långsamma kolhydrater från svarta bönor (som man absolut inte känner smaken av). Första gången jag bjöd på denna avslöjade jag inte en enda ingrediens innan provsmakning. Om jag fick många förvånade blickar när jag berättade vad denna kaka bestod av? Haha, ja! Som sagt, den smakar verkligen inte som något "nyttigt bakverk", utan misstas enkelt för vilken kladdkaka som helst. Syndigt god, men det enda du får i dig är nyttigheter. Men nu ska jag sluta tjata över hur god den är. Bara baka den. 
♥ RECEPT ♥ 
Nyttig kladdkaka utan tillsatt socker:
(Klicka på ingredienserna för att komma till produkterna)
❥ 130g (1 välfylld dl) Fibersirap
❥ 80g (1 förpackning) Nick's Steviachoklad
❥ 230g avrunna (1 pkt) Svarta Bönor
❥ 1st Ägg
❥ 35g (ca 1dl) Vassleprotein (jag hade vaniljsmak)
❥ 15g (2 msk) Kakao
❥ 15g (2msk) Havremjöl
❥ 15g (2msk) Fiberfin
❥ 35g (0,5dl) Sukrin Gold
❥ 1 tsk Bakpulver
Gör såhär: Sätt ugnen på 175°. Värm Fibersirapen tillsammans med chokladen långsamt på låg effekt i micron (jag hade lägsta) i en kopp. Under tiden chokladen smälter, mixa de svarta bönorna helt släta. Tillsätt resterande ingredienser (även choklad och fibersirap) och blanda i en bunke (jag hade elvisp på låg effekt). Häll i smeten i en smord form på ca 20-25cm i diameter. (Jag använde Naturell Kokosolja för att smörja formen - hittas här. Använder du en större form, dubbla satsen eller minska tiden i ugnen. Placera i mitten av ugnen i 10-15 minuter beroende på önskad konsistens. Håll koll, den ska fortfarande vara rätt "smetig" i konstistens när du tar ut kakan, men fått en fin yta. Jag hade min i ugnen i 12 minuter. Ta ut och låt stå i kyl innan servering för den perfekta kladdiga kakan! Ju längre i kyl, desto fastare/segare konsistens, gärna över natten. Jag strödde lite Sukrin Melis över min kaka och serverade med grädde. Smaklig (nyttig) fikastund! 
Glöm inte bort att länka mig om ni postar receptet på era sociala medier. Här till bloggen, instagram (@goforfit.se), Facebook (goforfit.se). Om ni testar receptet kommentera gärna vad ni tycker! Eller mejla bilder till goforfitse@gmail.com så har ni chans att synas och bli länkande här på bloggen!
 
 
// Healthy chocolate mud cake. 
Taggar: glutenfri, glutenfritt, kladdkaka, nyttiga, nyttigt, recept, sockerfri, sockerfritt;
Kategorier: Vardag 2

Green Week 🌱

2018-04-24 @ 15:54:00
 [ Detta är en annons för Bodystore.com och innehåller annonslänkar ]
Smoothiebowl toppat med massa gott från VitaPrana 🌱 Denna vecka har Bodystore kampanj på flera märken som är allt från ekologiska till fullspäckade med näring! Exempelvis 30% på hela VitaPranas sortiment - kosttillskott med rena råvaror och som dessutom tar hänsyn till miljön. Produkterna är fria från tillsatt socker, syntetiska sötningsmedel, färg och smakämnen. Dessutom är många av produkterna fria från gluten, laktos, soja och är helt ekologiska. 
Ovan ser ni ett par favoriter. Det där aprikoskärnsmöret har jag pratat om så många gånger, men det är så gott! Helt klart värt att nämnas för hundrade gången, typ ;) Ni kan även se torkade gojibär samt bipollen som jag gärna toppar smoothies med (läs mer om bipollen här). I smoothien använder jag ofta macapulver & lingonpulver. Något annat jag fått upp ögonen för är Curcumin. Detta är alltså gurkmeja i kapselform. Gurkmeja (kurkumin) verkar bland annat som en stark antioxidant och har antiinflammatoriska, blodsockerbalanserande effekter och motverkar att fria radikaler bryter ner våra celler.. Helt enkelt - bra för immunförsvar, muskler och leder.
VitaPrana har flera produkter som blivit favoriter för mig, men istället för att jag radar upp en lång lista är det bättre ni går in själva och kikar! 
Klicka här för att komma till kampanjen ]
 
// Smoothie bowl topped with products from VitaPrana.
Taggar: frukost, nyttig, smoothie, smoothiebowl;
Kategorier: Kost, Mat & Dryck 1

Veckans träning

2018-04-23 @ 18:32:03
// Mon - Back & biceps, Tue - Chest & triceps, Wed - rest, Thu - Shoulders & abs, Fri - Workout w/ Armand Krajnc, Sat - Legs & butt, Sun - 5km PW / run. A fun week with good variation in the workouts. Perfect! 
Taggar: planering, schema, träning, träningsupplägg, upplägg;
Kategorier: Veckans Träning 0

Min profilbild

goforfitse@gmail.com »

LINN STRÖMBERG@INSTAGRAM:

Follow on Bloglovin Follow on Instagram Follow on Facebook


Translate this blog:

mytasteswe.com

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Arkiv

2018:

01 02 03 04

2017:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

09 11 12
RSS 2.0