Utvecklas i din träning 💪🏼

2019-01-17 @ 16:42:00
"Samma upplägg, samma resultat" Om man inte utmanar sig själv, kan man inte förvänta sig att utvecklas. Det gäller inom alla områden i livet. För en tid sedan skrev jag att jag skulle lägga om min träning. Anledningen till detta handlar helt enkelt om att jag inte gått framåt och utvecklats sedan en tid tillbaka. En förändring i träningsschemat är dock inte lösningen, det som gör att man utvecklas är att se till att det sker progression. Genom att följa upp träningen och skriva upp övningar och/eller pass. Genom att skriva ned och dokumentera ser du hur du ligger till, samt blir sporrad till att hela tiden utmana dig själv! Jag är just nu i full gång att testa mig fram med olika appar, dels för att slippa bära runt på ett anteckningsblock, men också för att det finns många riktigt nice träningsappar därute som med hjälp av olika parametrar räknar diverse saker åt dig. Exempelvis hur mycket du ska öka och när, du kan se diagram över din utveckling och om du vill kan du köra på färdiga upplägg. När jag hunnit testa några träningsappar för att dokumetera min träning, vill ni att jag tipsar om mina favoriter? 

När det kommer till själva träningsupplägget kommer jag inte göra några drastiska förändringar. Samma grund, men fokus kommer vara på att öka genom att 1. äta mer. 2. lyfta mer. Make sense, right? Haha! Jag har börjat lägga in fler tyngre pass igen, det har blivit alltför tunga pass sedan en rätt lång tid tillbaka. Det är viktigt att se till att variera emellanåt, periodisera, annars är det väldigt lätt att fastna i platåer. Övriga förändringar som kommer ske är att jag ska få in marklyft oftare samt få in mer pulshöjande träning. Att jag knappt kört denna marklyft på över ett år är nästan en skam - en fantastisk basövning som får in stora delar av kroppen. Extra mycket skam eftersom det är en bra övning för rumpan. Mer mark, fler hip trhusts i kombination med mer mat, hörde jag booty gains? Fniss ;)  Mer konditionsträning är inget jag tycker är speciellt roligt att lägga in i schemat, men jag väljer att addera det för att må bättre. Det är helt enkelt nyttigt att få upp pulsen emellanåt. Och skönt. Efteråt. Haha! Denna lilla förnyelse i upplägget kommer göra gott för både kropp och motivation! När det kommer till styrketräningen gör jag det rätt enkelt för mig. Jag väljer ett fåtal övningar jag vill öka i - just nu knäböj. Inget krångel, enkelt att följa upp vilket i sin tur gör att man fortsätter skriva ned och förblir fokuserad på målet. Skriver ni ned er träning ibland för att försäkra er om att ni fortsätter utvecklas? 😄

Psst - Är du nyfiken på min outfit på bilden ovan kan du se fler bilder i detta inlägg

 

// If you don't challenge yourself, you can't expect progress. I'm gonna change some details in my workout routine and most important - write down my workouts to follow up and challenge myself.

Taggar: motivation, progression, träning, träningsupplägg, upplägg, utvecklas, utveckling;
Kategorier: Träning & Hälsa 0

Beställning - allt för din smoothiebowl ♡

2019-01-16 @ 06:39:32

[ Detta är en annons för Bodystore.com & innehåller annonslänkar ]

En fullständig beställning för att få till en perfekt smoothiebowl ♡ Bas (utöver de frysta ingredienserna), extra näringsboost och toppings. Vill du ha tips på hur du skapar en riktigt god (och fin!) smoothiebowl kan du spana in detta inlägg. Läs mer om produkterna i beställningen under bilderna nedan ↓

Vi startar med näringspulver & torkade bär. Tillsammans med basen som består av bl.a. frysta ingredienser tillsätter jag alltid en liten extra näringsboost i form av pulver. Antioxidanter, vitaminer, mineraler och extra fibrer. 

 BLÅBÄRSPULVER, Superfruit
Ett blåbärspulver innehållandes 100% ekologiska frysttorkade blåbär. I och med att de frystorkats har de behållt maximalt med näring i processen. Blåbär har väldigt högt innehåll av antioxidanter, samt vitaminer (framförallt C- & B-vitamin), mineraler såsom kalcium, magnesium, kalium, fosfor och har ett högt innehåll av fibrer. Det ger din smoothie en fantastiskt härlig färg och smak! Du hittar BLÅBÄRSPULVER här (just nu 20%!).

♡ ACAIPULVER, VitaPrana
Acai innehåller tonvis av nyttigheter. Jag skrev ovan att blåbär innehåller mycket antioxidanter, acai innehåller ca 6 gånger mer antioxidanter jämfört med blåbär. En rejäl näringsboost! Till skillnad från blåbär innehåller det även en hel del nyttiga fettsyror. Ca 55g fett per 100g (blåbärspulver ca 1g fett per 100g). Ett väldigt näringsrikt pulver där du får både antioxidanter, nyttiga fettsyror, vitaminer, mineraler och fibrer. Du hittar ACAIPULVER här

♡ GOJIBÄR, VitaPrana
Gojibär tillsatter jag ofta och gärna som topping. Inte nog med att det är otroligt gott, dessa små röda bär innehåller tonvis av nyttigheter. Både mineraler och vitaminer (ca 500 ggr mer C-vitamin än apelsiner). Jag anser att smaken på dessa torkade bär varierar otroligt mycket mellan diverse märken. Ovan ser ni VitaPrana som är mindre och knaprigare medan exempelvis dessa är lite större, mjukare och sötare. Du hittar GOJIBÄR här

 

Krispiga toppings på en krämig smoothie. Ovan nämndre jag gojibär, men jag älskar även att lägga till exempelvis müsli, flingor och dylikt. 

♡ GRANOLA, CarbZone
En proteinrik granola med lågt kolhdyratsinnehåll. Här med smak av blåbär. En knaprig granola med tonvis av goda frön och kokosflingor, samt lite torkade blåbär för att ge en härlig smak. Innehållet ger dig hela 23% protein samt 10% fibrer. Hur bra? Du hittar GRANOLA här

♡ PROTEIN CEREAL, Star Nutrition
Detta har blivit lite av en favorit. Jag har klickat hem denna varje gång sedan jag först smakade den - det är ett riktigt bra betyg. Flingor som påminner om exempelvis Special K, men här i med betydligt bättre näringsfördelning. Du får hela 33% protein och 12% fibrer - wow! Dessa knapriga och fantastiskt goda flingor för sig lika bra på smoothien som till yoghurt. Och just det - de är helt veganska! Du hittar PROTEIN CEREAL här

♡ DINKELPUFFAR, Urtekram
Ett ord - Kalaspuffar. Dessa är så galet goda. Jag har redan ätit upp halva påsen och behöver beställa nya asap! Haha. Det ÄR verkligen exakt samma smak som de goda Kalaspuffarna man åt som liten, men här med betydligt mindre socker. De har sötats med ett tunt lager ekologisk honung, that's it. Dinkel är relativt proteinrikt, ca 12% protein. Om ni inte smakat dessa rackare är det ett hett tips! Du hittar DINKELPUFFAR här

 

Toppings är en viktig del av smoothien. Jag vill alltid ha lite crunch, men också något krämigt. Som nötsmör. Ingen smoothie utan nötsmör. 

♡ JORDNÖTSSMÖR, VitaPrana
Ett krämigt ekologiskt jordnötssmör med massor av smak! En smoothiebowl känns inte helt fulländad utan en klick jordnötssmör, så är det bara. Jordnötssmör inte bara syndigt gott, det innehåller faktiskt en hel del nyttigheter. Utöver de nyttiga fettsyrorna får du även en hel del protein, fördelning ligger på ca 50% fett och nästan 30% protein. Du hittar JORDNÖTSSMÖR här

♡ MANDELSMÖR, VitaPrana
Är du, av någon konstig anledning (haha), inget större fan av jordnötssmör är mandelsmör ett tips. Mandelsmör har en söt smak som gör sig perfekt som topping. Detta mandelsmör är helt och hållet ekologiskt. Sötmandlarna har stenmalts och framställts under en temperatur under 42° för att behålla näringsämnen. Du hittar MANDELSMÖR här

♡ JORDGUBBSSYLT, CarbZone
Något annat som gör sig bra som topping är sylt. Här har vi en sylt med härlig sötma helt utan tillsatt socker! Istället är den sötad med stevia och erytritol. Innehållet är riktigt bra - hela 75% jordgubbar. Toppa på smoothien, proteinpannkakor, gröten, yoghurten - den gör sig perfekt på det mesta! Du hittar JORDGUBBSSYLT här

 

Extra protein & sötning. Jag adderar alltid lite extra protein i mina smoothies. Bättre näringsfördelning och håller dig mättare längre. Dessutom ger det lite extra smak och sötma till din smoothie. 

♡ WHEY-80, Star Nutrition
Ett vassleprotein, vilket är favoriten att ha i smoothies. Vanilj gör sig oftast bra som smakbas, men proteinpulvret finns i tonvis av andra smaker. Välj och vraka och klicka hem just din favorit! Vill du göra en smoothiebowl med chokladsmak passar exempelvis chokladboll perfekt. Du hittar WHEY-80 här. 

♡ SMOOTHIE PROTEIN, Superfruit Foods
För dig som väljer bort mjölkprodukter eller är vegan är detta proteinpulver ett perfekt alternativ. Proteinpulvret är helt och hållet växtbaserat och blandat för att ge bästa möjliga konsistens till just smoothies. Ovan ser ni smaken raw cacao. Du hittar veganskt SMOOTHIE PROTEIN här. 

♡ NICK'S STEVIADROPPAR
Ifall du skippar proteinpulvret helt kan du istället addera exempelvis kvarg, men då kan det behövas lite extra sötning. Det fixas enkelt med dessa droppar. När jag toppar mina smoothies med kvarg, som jag gjort ovan, sötar jag alltid kvargen med dessa droppar. Vanilj och Salted Caramel är favoriterna. Du hittar STEVIADROPPAR här. 

Just nu får du bl.a. 20% rabatt på Superfruit 
» Klicka in här för kampanjer «

 

// Latest delivery from Bodystore - everything you need for the perfect smoothie. 

Taggar: kosttillskott, proteinpulver, smoothie, smoothiebowl, smoothiebowls;
Kategorier: Kosttillskott 4

Sale on sale 💥 Rabattkod

2019-01-15 @ 05:40:00
[ Detta är en annons för Bubbleroom.com & innehåller annonslänkar ]
Just nu får du 30% EXTRA på rean med rabattkoden ALL30 hos Bubbleroom. Verkligen ett guldtillfälle att fynda rejält! Spana in några av mina favoritplagg som du hittar på rean ↓
DEDICATION HOODIE 
Tidigare: 299 SEK / Med rabattkod: 95 SEK
DEDICATION TIGHTS 
Tidigare: 399 SEK / Med rabattkod: 125 SEK
 

HAPPY HOLLY SWEATER
Tidigare: 399 SEK / Med rabattkod: 167 SEK

BETTER BODIES TIGHTS
Tidigare: 599 SEK / Med rabattkod: 293 SEK
 
Rabattkoden gäller på ALL REA - passa på att hitta just dina favoriter! 
» Ange koden ALL30 för 30% extra rabatt «
OBS! Rabattkoden gäller endast idag 15/1. 
 
 
Taggar: gymmet, kampanj, kod, outfit, rabattkod, rea, sale;
Kategorier: Vardag 6

Min profilbild

goforfitse@gmail.com »

LINN STRÖMBERG@INSTAGRAM:

Follow on Bloglovin Follow on Instagram Follow on Facebook


Translate this blog:

mytasteswe.com

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Arkiv

2019:

01

2018:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2017:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

09 11 12
RSS 2.0