Vänner & vovvar @ Espresso House

2018-01-21 @ 20:05:23
Fika med fina vänner & vovvarna tidigare idag ↑ Två mysiga timmar som spenderades med att prata och catcha upp med Felicia & Mathilda (FÖR länge sedan!). Älskar förövrigt att de tillåter hundar på Espresso House. Så härligt att kunna ta med mina små tjejer istället för att lämna dem ensamma hemma. De älskar ju att följa med på allt man gör, det är rätt synd att det är så begränsat många gånger. Att det finns hundvänliga fik är guld! Kort & gott - en väldigt bra söndag. Vänner, gos med vovvarna, ett benpass, lite fix på hemmaplan och ännu mer mys. Nu väntar vi på att husse ska komma hem och ansluta sig till kvällsmyset, haha. Hur har ni spenderat eran söndag? ♥
// Some pics from today. "Fika" with my dear friends Felicia & Mathilda. And my chihuahuas Ami & Vicki - how cozy? I love that espresso house allow dogs at their place! 
Taggar: chihuahua, espresso house, fika, hundar, hundcafé, hundvänligt;
Kategorier: Vardag 0

Peach butt 🍑 Två favoriter

2018-01-20 @ 18:58:37
Två övningar med fokus på rumpa! 🍑 Båda dessa övningar är stående favoriter sedan länge och förekommer ofta under mina benpass. Brukar du inte redan köra dem är det definitivt dags att börja! Läs nedan för utförande ↓
🍑 Hip Thrust
Work that butt! En favoritövning där du lätt hittar kontakt. Jag har efter tid börjat föredra att köra övningen i smithmaskinen, men det är helt en smaksak. Ovan ser ni en bild med fri stång, men utförandet är detsamma. Utförande: Placera skulderbladen mot en stadig bänk med skivstången vilandes på höften. Fötterna pekandes framåt med ungefär axelbrett avstånd. Pressa upp skivstången och knip ordentligt i toppläget, tyngden ska hela tiden ligga på hälarna. Undre benen i ca 90 grader i toppläget. Tänk på att hålla ländryggen i ett neutralt läge.
 
🍑 Explosiva utfall med skivstång 
En favorit som ofta slängs in i mina benpass. Jag undviker att lägga den alltför långt in på passet, eftersom övningen i sig kräver viss stabilitet vilket lätt försvinner när man tröttat ut musklerna. Utförande: Placera stången över ryggen som i ett knäböj. Fötterna har du något samlare än axelbrett. Tårna pekande rakt fram. Brösta upp och håll överkroppen upprätt (genom hela utförandet). Lyft ena benet och ta ett långt kliv framåt. Sjunk kontrollerat ned tills bakre knät snuddar marken. Pressa ifrån ordentligt och återkom ståendes till utgångsläget. Byt ben vid varje rep. Knät bör inte passera över tårna. Tänk på att spänna bål under hela utförandet. 
 
// Two favorite excerises for the butt! 
Taggar: benpass, hip thrust, rumpövning, skivstång, styrketräning, utfall;
Kategorier: Träning & Hälsa 2

Hallon & blåbär 🍧 Smoothie Breakfast

2018-01-19 @ 17:29:30
[ Detta är en annons för Bodystore.com och innehåller annonslänkar ]Smoothie bowl breakfast - alltid en favorit. Denna gång har jag slängt i frysta bär såsom hallon & blåbär, banan, ett par bitar fryst broccoli, rödbetsjuice, havremjölk, diverse pulver från VitaPrana såsom acai, maca & en liten sked gurkmejapulver och såklart en rejäl dos proteinpulver!
Jag tröttnar verkligen aldrig, då jag alltid har olika ingredienser från smoothie till smoothie. Jag kastar i på känn beroende vad jag är sugen på. Vill ni att jag ska mäta upp och dela med mig av exakta recept? Denna gång fick toppingen bestå av mer hallon & blåbär - färska sådana, samt banan, valnötter och VitaPranas jordnötssmör. A perfect breakfast is served!
// Smoothie bowl for breakfast as always, here topped with fresh berries, banana, walnuts and VitaPrana's peanut butter.
 
Taggar: frukost, hälsosam, nyttig, smoothie, smoothiebowl;
Kategorier: Kost, Mat & Dryck 2

Min profilbild

goforfitse@gmail.com »

LINN STRÖMBERG@INSTAGRAM:

Follow on Bloglovin Follow on Instagram Follow on Facebook


Translate this blog:

mytasteswe.com

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Arkiv

2018:

01

2017:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

09 11 12
RSS 2.0