Julgodis, protein & raw bars

2017-12-13 @ 18:20:00
[ Detta är en annons för Bodystore.com och innehåller annonslänkar ]
En styck beställning från Bodystore 🌱 Blandad kompott från Vitaprana, samt några godbitar från Star Nutrition. (Ett par av produkterna har du chans att vinna i min tävling HÄR!) Läs mer om produkterna under bilderna ↓
🌱 Torkade Gojibär, Vitaprana
Ni har nog förstått att det här är en favorit för mig vid det här laget? Gojibär är fulla av nyttigheter, men också helt otroligt goda. Perfekt som topping på exempelvis smoothies. Du hittar Organic Gojiberries HÄR
🌱 Macapulver, Vitaprana
Perfekt ingrediens i smoothies. Maca innehåller massor av vitaminer och mineraler, vilket ger din smoothie en riktig näringsboost! Du hittar Organic Maca Powder HÄR
🌱 Vita-Skin, Vitaprana
En härlig boost för huden! Under vintern kan huden behöva lite extra omvårdnad, och det gäller även inifrån. Detta tillskott innehåller specialdesignade kollagenpeptider och vitamin C som bidrar till normal kollagenbildning som har betydelse för hudens normala funktion samt bevarande av en ung och elastisk hy. Du hittar Vita-Skin HÄR. 
🌱 Jordnötssmör, Vitaprana
Alltid i skåpet här hemma, nästan alltid som topping på mina smoothies. Eller på gröten. I bakning. Som pålägg. Eller äta direkt ur burken, haha! Det går verkligen inte att tröttna på jordnötssmör. Du hittar Organic Peanut butter HÄR. 
🌱 Naturell Kokosolja, Vitaprana
Kokosolja, massor av nyttiga fettsyror! Denna variant är smaklös, vilket gör den perfekt att använda i allt från smoothies, matlagning och bakning. Du hittar Organic Coconut Oil HÄR
🌱 Raw Bars, Vitaprana
Ett favoritsnack on the go! Jag har alltid en av dessa liggandes i väskan, perfekt när man behöver fylla på med energi. Baren finns i två olika smaker, choklad och röda bär. Min favorit är choklad. Just nu 20% rabatt på en låda! Du hittar Organic Raw Bar Choco HÄR & Organic Raw Bar Red Berries HÄR.
🌱 Best Bar, Star Nutriton
Protienbar med smak av SKUMTOMTE, hur gott?! Jag har testat smaken Chocolate Banana, vilket verkligen smakade skumbanan. Så denna, Christmas Marshmallow, lär vara dröm! Jag var egentligen nyfiken deras andra jul-nyhet också, Gingerbread Cookie Dough, men den var dessvärre slut i lager. Istället klickade jag hem en annan nyhet, Coated Crispy Cookie Dough. Favoriten sedan innan är Cookie Dough, denna nyhet är en uppgraderad variant med ett krispigt chokladtäcke. Jag tror vi har en ny favorit incoming! Just nu 25% rabatt på en låda! Du hittar Best Bar proteinbar HÄR
🌱 Whey-80, Star Nutrition 
Påfyllning av vassle, denna gång med den trogna smaken Vanilj. Jag dricker proteinpulver som det är, exempelvis efter träning, men framförallt i min nyttiga bakning. Då är vanilj ofta mitt första alternativ, då smaken passar i och till det mesta. Du hittar Whey-80 proteinpulver HÄR.
 
Psst! Du har väl inte missat att Bodystore har nya kampanjer varje dag fram till julafton? Beställer du innan 20/12 har du ditt paket innan julafton.
Klicka här för att komma till Kampanjer.
Taggar: jordnötssmör, kosttillskott, protein, proteinbar, proteinpulver, tillskott, träning;
Kategorier: Kost, Mat & Dryck Kostillskott 1

Ätstörningar & Julafton

2017-12-12 @ 18:33:00
Jul. Underbara jul. Gemenskap, vackert pynt, tända ljus, mys med familjen och tonvis av god mat och bakverk. Eller? Jag har inte alltid uppskattat denna mysiga högtid. Under perioden jag var sjuk i min ätstörning var julen istället jävligt jobbig. Mat. För mycket mat. Allas ögon på mig. Hur jag åt. Vad jag åt. Vad jag inte åt. När man är nere i en ätstörning fokuserar man absolut inte på allt det fina med julen, det enda som snurrar i huvudet är (som vanligt) mat, kropp och vikt. Allt man vill göra är att isolera sig, undvika maten och familjen. Situationen leder ofta till jobbiga diskussioner och julen blir allt annat än den mysiga högtid som den bör. Behöver du hjälp att vända negativa tankar? Läs nedan ↓
✪ Du går INTE upp i vikt.
- Du kommer inte gå upp i vikt av julens ätande. Jag förstår hur jobbiga känslorna är, jag har varit där. Men på riktigt, till dig där ute som kämpar med tankar kring dig själv och mat - du. kommer. inte. lägga. på. dig. av. julmaten. Det är 1 dag av 365. Eller vad tusan, om du så skulle fira jul 3 gånger kommer du inte likt magi vakna upp dagen efter med mer fett på kroppen. Det kaloriöverskott som krävs är alldeles för stort. (Känner du att du behöver konkreta bevis har det t.o.m gjorts studier på detta där deltagarna låg på ett kaloriöverskott tre dagar i rad, 1500kcal extra varje dag. Resultatet? Ingen i studien ökade något i fettmassa. Däremot lite i vätska = vattenvikt). Det GÅR INTE att gå upp i fettmassa varken synbart eller märkbart av att äta stora mängder en ynka dag. Det går inte. Punkt. (Du är också medveten om detta, egentligen, eller hur? Så tänk logiskt. Sluta lyssna på ätstörningens hjärnspöken. Försök fokusera på allt det fina runt julen istället, okej? Plåga inte dig själv.)
- Jag kommer njuta av varje liten matbit, godisbit och bakelse. Det borde du OCKSÅ göra! Har jag, din kompis eller någon annan du känner gått upp i vikt de senaste jularna? Nej! Jag äter alltid (nuförtiden) exakt det jag vill. Jag reflekterar inte över maten i negativa banor. Oftast blir det mycket av allt. Ja, typ vad jag förmår och orkar (Jag menar, hallå? julens goda ting vill man ju inte missa något av!?). Jag kanske kommer vara lite extra vätskefylld dagen efter. Kanske inte. Vem vem bryr sig? Vätska försvinner lika snabbt som det kom. (På riktigt, vad du än lyckas inbilla dig själv, det-är-inte-fett. Okej?). Ät det du vill och känner för. Och tänk även på att julen inte kretsar kring bara maten. Maten är EN av alla fantastiska saker med julen. Sitta och äta tillsammans. Prata. Umgås. Njuta. 
 
✪ SLUTA prata om mat negativt (till dig som anhörig)
- Du som anhörig. (Eller till alla egentligen). Kan vi inte bara skippa allt prat om vikt och kost under julen?! Hoppa över alla onödiga kommentarer. Skippa saker såsom "Jag är så duktig, jag tog sallad istället för Janssons!", "Det var så gott, jag måste gå en vända till! Jag får hålla mig borta från julgodiset sen.", "Men oj! Har du gått ned i vikt?" eller "Vi ser till att ta en promenad senare, efter all denna julmat kan det behövas! Hihi!" Ja, ni fattar vinken? SLUTA hetsa om kropp, mat och kost. SLUTA lägga fram mat som något negativt! Ät och njut för tusan! Ta mer om det är gott. Beröm den som lagt ned tid och lagat den goda maten, ta för dig, njut av allt och framförallt - Njut av varandras sällskap! 
- En ätstörning är otroligt jobbig både som sjuk och anhörig. Något som innan brukade vara positivt leder nu istället till ångest. Det innebär enormt mycket ångest att som ätstörd sitta runt ett bord och äta framför så många. Även om de flesta fokuserar på sin egna mat och att prata med varandra upplever man som ätsörd situationen helt annorlunda. Man känner sig konstant iakttagen. Så, kommentera inte varandras mat. Fokusera på att umgås.
 
Sammanfattade punkter:
- Du går inte upp i vikt av att äta "massor av" mat på julafton. Det är 1 ynka dag av 365. 
- Mat är inget man ska förtjäna eller behöver kompensera. 
- Försök att fokusera på det julen faktiskt handlar om: att spendera tid med familjen. Inte om vad du äter och inte äter. 
- Vad du väljer att äta avgör inte hur du uppfattas eller vem du är som person. Du "blir inte" onyttig av att äta julgodis. 
- Släpp den (inbillade) kontrollen. Försök. Det må kännas som världen ska gå under, men vet du vad som kommer hända? Absolut ingenting. Eller jo, om du lyckas slappna av kanske du faktiskt får en rätt mysig jul trots allt. 
- Tänk på vad du går miste om när du låter ätsörningen styra och begraver dig i ångest. Våga njuta av högtiden med dina nära och kära.

 
Hoppas ni alla där ute får en helt fantastisk jul. Njut. Av allt som hör julen till ♥
 
 
Taggar: anorexi, anorexia, bulimi, jul, julafton, ätstörd, ätstörning, ätstörningar;
Kategorier: Anorexi / Ätstörning 2

Veckans träning

2017-12-11 @ 21:38:04
// Mon - Shoulders & abs, Tue - Rest, Wed - Legs & butt, Thu - Back & biceps, Fri - Chest & shoulders, Sat - Legs & butt, Sun - Rest. An alright week, with alright gym sessions. I was supposed to work out at Sunday, but the time ran away. Such ashame to miss out on a weekend-workout, those are always with my boyfriend - my favorite sessions. 
Taggar: planering, schema, träning, träningsupplägg;
Kategorier: Veckans Träning 0

Powered by Jasper Roberts - Blog
Min profilbild

goforfitse@gmail.com »

LINN STRÖMBERG@INSTAGRAM:

Follow on Bloglovin Follow on Instagram Follow on Facebook


Translate this blog:

mytasteswe.com

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Arkiv

2017:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

09 11 12
RSS 2.0