Evening Supplements

2016-10-13 @ 18:26:00
Inlägget innehåller adlinks
Vad äter jag för kosttillskott? För ett tag sedan gjorde jag ett inlägg om just detta, vilka tillskott i form av kapslar jag tar på morgon samt under dagen. Du hittar inlägget HÄR. Nu bjuder jag på ytterligare ett inlägg, men denna gång information om vilka tillskott jag tar kvällstid innan jag går och lägger mig ↓ 
❥ Magnesium
Magnesium har en stor inverkan på vävnadstillväxt och med andra ord också muskeltillväxt. Magnesium påverkar nervsystemet och hjälper därmed dina muskler att slappna av, vilket är en stor anledning till varför det är fördelaktigt att inta på kvällen. Magnesium gör att varje enskild cell i kroppen fungerar korrekt, det är nödvändigt för många av kroppens olika enzymer, det påverkar proteinsyntesen och är viktigt för ditt skelett. Många viktiga faktorer! Upplever du ofta krämpor, exempelvis på natten eller under träningen? Det kan tyda på magnesiumbrist! Du hittar produkten HÄR. (Just nu kampanj!)
❥ Zink
Zink är en mineral som bland annat bidrar till en normal energiomsättning och främjar kroppens framställning av muskeluppbyggande hormoner. Dessutom bidrar zink till en normal kvalité hos hår, hud och naglar. Har du väldigt sköra naglar och livlöst hår? Detta kan mycket väl bero på zinkbrist. Du hittar produkten HÄR.
❥ B-Complex
Tillsammans med ovanstående tar jag B-vitamin. B6 hjälper kroppen att effektivare ta upp Zink och Magnesium. Denna blandning mellan Magnesium, Zink och B6 sälj ofta under ett komplett kosttillskott vid namn ZMA. Vitamin B12 påverkar kroppens ämnesomsättning och är specifikt viktig för kroppens bildning av blodkroppar. En grupp som måste tillföra denna vitamin är veganer som inte får i sig B12 via kosten. I det stora hela är de olika B-vitaminerna som är sammansatta i B-complex bra för ämnesomsättning, hud, muskler, immunförsvar och nervsystem. Brist kan leda till exempelvis trötthet, blodbrist, nedstämdhet m.m. Du hittar produkten HÄR.
❥ Omega-3
Brukar även ta någon kapsel Omega-3, inte för orsak att det hjälper upptag av övriga tillskott eller liknande, men då jag har en tendens att glömma bort att ta Omega-3 under dagen blir det morgon och kväll. Omega-3 har jag skrivit om tidigare i DETTA inlägg. Du hittar produkten HÄR.
// Talking about supplements I take in the evening. Magnesium, Zinc and B vitamins. Use google translate for more information. 
Innehåller sponsrade produkter & adlinks.
Kategorier: Kostillskott 4


Follow on Bloglovin
Kommentarer:
#1: JUNITJEJ
2016-10-13 @ 19:51:54

Just nu skulle jag behöva en massa tillskott! Det känns som om en förkylning är på G.

Svar: Jaa, det kan behövas nu när vi går mot förkylnings- och mörkare tider!
GoForFit

#2: Ebba K
2016-10-14 @ 08:14:15

Och B12 behövs specifikt för bildning av blodkroppar och även som du nämnde under, för nervsystemets funktion! :)
Ps. grymma inlägg som vanligt

Svar: Det missade jag att skriva dit! Vilken otroligt tur at jag har uppmärksamma läsare :D :*
GoForFit

#3: starsinlife.blogg.se
2016-10-14 @ 14:17:35

Tack för bra tips!!trevlig helg ♡ kram

Svar: Detsamma :* Kram
GoForFit

#4: Ljuva Julia
2016-10-14 @ 18:07:42

Jag tar omeega 3, mitt val vegetarian och vitamin D.

Jag har ZMA i skåpet också från när jag tränade mycket, men nu när jag bara kör lite då och då känns det inte som att det behövs, eller?

Svar: ZMA är ju bra även om man inte tränar :) Om du behöver det eller ej beror ju på din kost i övrigt :)
GoForFit

Powered by Jasper Roberts - Blog
Min profilbild

goforfitse@gmail.com »

LINN STRÖMBERG@INSTAGRAM:

Follow on Bloglovin Follow on Instagram Follow on Facebook


Translate this blog:

mytasteswe.com

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Arkiv

2017:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

09 11 12
RSS 2.0