Snacks for Lunch

2016-11-29 @ 18:26:00
Rotfrukter & dipp - Morötter, potatis, palsternacka med hummus och guacamole. Funkar lika bra som snacks eller som jag åt det idag - till lunch! Visst smakar saker och ting lite extra gott när man dippar det? Eller kanske är bara är jag, haha? Jag valde att dippa i hummus och guacamole, båda är busenkla att slänga ihop! 
Hummusen innehåller 1 paket kikärtor (230g), 1,5 dl vatten, 1 vitlöksklyfta, 1 krm salt, 1,5 msk citronjuice, 0,5 dl cashewnötter, 1,5 tsk malen spiskummin, 2-3 krm svartpeppar, 1,5 tsk salt och 1 msk olivolja och guacamolen består av 2 st avokados, 0,5 tsk sambal oelek, 1 vitlöksklyfta, 1 msk citronjuice, 2 krm salt och 1 krm svartpeppar. Kör ingredienserna med en stavmixer, lägg upp, servera och njut! Ett perfekt snacks till helgen!
// Root crops with hummus & guacamole. A perfect healthy snack!
Taggar: avokado, hummus, rotfrukt;
Kategorier: Kost, Mat & Dryck Nyttiga Recept 2


Follow on Bloglovin
Kommentarer:
#1: sanna hyvärinen
2016-11-29 @ 20:04:35

Detta skulle jag kunna ha till fredagsmyset i helgen hahah, ser så gott ut! Tror dock pojkvännen blir lite besviken :)

Svar: Tycker jag absolut att du ska ha! :D Hahah, han kanske gillar det, vem vet? ;)
GoForFit

#2: Alice Malmström
2016-12-01 @ 17:02:03

Så himla gott!!!

Svar: Galet gott! 😋
GoForFit

Powered by Jasper Roberts - Blog
Min profilbild

goforfitse@gmail.com »

LINN STRÖMBERG@INSTAGRAM:

Follow on Bloglovin Follow on Instagram Follow on Facebook


Translate this blog:

mytasteswe.com

Arkiv

2017:

01 02 03 04 05 06 07 08

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

09 11 12
RSS 2.0