Mitt benpass i bilder 🍑

2018-03-13 @ 18:19:00
Fullt fokus på rumpa - senaste benpasset i bilder 🍑 Min snygga outfit hittar du här: (adlinks) Rosa topp - HÄR // Sport BH - HÄR // Tights - HÄR 
Inga tunga vikter, utan istället fokus på superset, dropsets och kort vila. Ett pass som resulterade i träningsvärk, säkerligen för att jag utöver det effektiva upplägget även la in en övning med hopp. Jag har i princip aldrig hopp, studs, explosiva rörelser osv som inslag i mina benpass, men det är verkligen grymt att slänga in då och då för variation. Läs och se nedan vilka övningar jag körde ↓

🍑 Först ut, utfall supersetat med knäböj. Knäböjen utförs alltså direkt efter utfallen utan vila. I och med att du går från att köra ett ben åt gången till båda kan du nöta ut varje liten kraft du har, brutalt trots lätt vikt! Kör på en vikt där du orkar max 12 reps genom samtliga set. Jag körde 6 set. 
 
🍑 Raka mark supersetat med knäböj med hopp. Samma antal maxreps som ovan. Jag började hoppen med en viktplatta på 10kg, men sänkte till 5kg i slutet då det blev för tungt de två sista seten för att få till vettiga hopp. Jag körde 4 set. 
 
🍑 Hip thrusters i smithmaskin. Jag älskar hip thrusts / höftlyft när det kommer till att verkligen aktivera rumpa! Kör du aldrig / sällan denna övning är det något du borde börja slänga in i dina benpass oftare! Jag körde 12-15 reps och 5 set. 
 
🍑 Liggande legcurl i maskin. Kör på en vikt där du orkar max 12 reps. Droppa sedan (sänk vikten direkt efter setet) och kör ytterligare så många reps du orkar. Jag gjorde 2 drop (alltså 3 olika vikter i ett set). Jag körde 4 set.
 
🍑 Hip Abductor. Den hederliga älskade gyn-stolen (haha). Jag får i denna övning otroligt bra kontakt med yttre sidan av rumpan, vilket jag har svårt att hitta i andra övningar. Här valde jag också att köra dropsets såsom ovan. Kan garantera en total slutkörd rumpa med denna övning som avslut! Jag körde 4 set. 
Se till att inte vila för länge mellan seten för att uppnå ordentligt pump i både ben och rumpa. Försök hålla dig till max 1 min mellan seten med super+dropset och under 1 min mellan seten med hip thrust. Samtliga träningskläder jag bär är länkade högst upp i inlägget 
Taggar: ben, benpass, gymmet, knäböj, rumpa, rumppass, squats, styrketräning, träning, övningar;
Kategorier: Träning & Hälsa 4


Follow on Bloglovin
Kommentarer:
#1: Netti Starby
2018-03-14 @ 19:10:40

Kul att du visar dina övningar och grymt jobbat! :-D Kramis

Svar: Kul att du gillar det :D Tack! Kram
GoForFit

#2: Camilla Persson
2018-03-14 @ 19:45:48

Bara älskar benpass, riktigt bra tips på övningar 😌

Svar: Jaaa, förjäkla jobbigt, men minst lika härligt :))
GoForFit

#3: Hannah H
2018-03-15 @ 12:04:48

Bra tips =)

Svar: Tack :))
GoForFit

#4: My
2018-03-15 @ 16:42:32

Så bra träningspass!!

Svar: Tack :D
GoForFit

Min profilbild

goforfitse@gmail.com »

LINN STRÖMBERG@INSTAGRAM:

Follow on Bloglovin Follow on Instagram Follow on Facebook


Translate this blog:

mytasteswe.com

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Arkiv

2018:

01 02 03 04 05 06 07

2017:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

09 11 12
RSS 2.0