Fokus Rumpa: Övningar & Bilder

2015-03-10 @ 13:15:00
 
En massa bilder på rumpor ↑ Nästan iallafall, haha. Började nämligen dagen med veckans rumppass! Jag hade, som ni ser på bilderna ovan, sällskap av grymma Kattis (aka fitnesskattis) idag. Riktigt kul! Vi började med ett gäng knäböj. Jag har dock haft ont ungefär vid svanskotan sedan ett tag. Är som tydligast främst i knäböjen, så tog det lugnt innan jag jobbade upp mig i vikter. Men det kändes bra, så får hoppas det släpper snart :) Sedan fortsatte vi med isolerade övningar för baksida. Raka mark, hip thrusts med skivstång, cable kickbacks samt hip abductor maskinen (ni vet, gynekologstolen? ;) haha). Jag hade även lite mage att beta av innan jag fick bege mig hemåt. Som jag nämnde i i förgående inlägg kommer det blir mer mage och mer axlar framöver. Vill nämligen utveckla detta mer. Blev hur som helst ett bra och roligt pass. Kommer nog kännas i rumpen imorgon. Får vi hoppas iallafall! 
 
Nu blir det att smälta frukosten en stund innan jag beger mig ut på en promenad med Ami. Inte lika fint väder som igår tyvärr. Kändes som sommar! Tog med Ami till parken och satt där länge och bara njöt. Inte långt kvar nu. Är det nu såhär i sista stund man ska komma på att inleda den där deffen inför sommaren? Haha.
 
// Butts! Butts everywhere ↑ Haha. A great legsession with focus on the butt togheter with aweseome Kattis this morning. Squats, stiff deadlifts, hip trhusts with barbell, cable kickbacks and hip abductors. Now a walk with my little Ami.
Kategorier: Träning & Hälsa 7


Follow on Bloglovin
Kommentarer:
#1: Elsa Ohrås
2015-03-10 @ 13:35:40

Fin blogg, hoppas du får en fortsatt bra dag! :)

Svar: Tack! :) Detsamma!
GoForFit

#2: Hanna M
2015-03-10 @ 15:37:37

Så härligt. :)

Svar: Väldigt! :)
GoForFit

#3: Lisabus
2015-03-10 @ 16:50:05

Fina bilder! matchande outfits ;)

Svar: Tack! Haha, ja, faktiskt ;D
GoForFit

#4: Sara
2015-03-11 @ 11:30:42

Hej! Vilken fin blogg du har! :) Jag har en fråga om butt-träning (vilket ord haha). Jag tränade jättemycket för ett tag sedan, marklyft, squats med och utan skivstång et c. Visst fick man snygg rumpa, MEN... Problemet är knäna! Precis bredvid knäna får jag två "tennisbollar", dvs muskeln där blir verkligen gigantisk... Vet inte om du har koll på hur man får snygg butt utan stora knämuskler hehe... :) (musklerna som sitter på vänstersida på högerben och tvärtom) Anyway, jättebra och inspirerande blogg!

Svar: Tack så mycket! :) Men du, klagar du på att du bygger muskler? Blir ju nästan avis på ditt "problem", haha ;) Nehmen, förstår vad du menar. Det jag skulle göra i din sits är helt enkelt att köra mer övningar som är isolerade för endast rumpa, och inte tar så mycket på ben. Hip thrusts (höftlyft), cable kickbacks, buttblaster/rumpspark i exempelvis smithmaskinen/bensparksmaskinen (eller om gymmet har en maskin för just denna övning såklart) och raka marklyft är ett par riktigt bra övningar :) 3 av dessa övningar ser du ju på bilderna i inlägget :)
GoForFit

#5: Sabina
2015-03-11 @ 15:21:20

Åh, hatkärlek till träningsvärk i rumpan! ;)

Svar: Jaaa, verkligen! :D
GoForFit

#6: Rebecka
2015-03-11 @ 17:32:08

Skön start på veckan!

Svar: Verkligen! :)
GoForFit

#7: tommy
2015-03-11 @ 20:06:34

stora vikter du har =)

Svar: Haha, stora vet jag inte, men tack så mycket! :))
GoForFit

Powered by Jasper Roberts - Blog
Min profilbild

goforfitse@gmail.com »

LINN STRÖMBERG@INSTAGRAM:

Follow on Bloglovin Follow on Instagram Follow on Facebook


Translate this blog:

mytasteswe.com

Arkiv

2017:

01 02 03 04 05

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

09 11 12
RSS 2.0