Kullzénska caféet

2018-01-06 @ 19:38:00

Ett par bilder från idag ↑ Fika på Kullzénska tillsammans med Carolin & David och deras lilla William. Tanken var egentligen afternoon tea, men det stället var stängt (hade inte en tanke på att det är trettondagen), men ett kärt återseende på detta mysiga café blev perfekt! Under årets mörkare halva är detta verkligen the place to be - sådär mysig, rustik och gammaldags inredning. Och såklart, otroligt gott! Jag högg in på en räkmacka och kladdkaka. Kepsen jag har på mig kommer härifrån (adlink). Love it! 
// Some pics from today. "Fika" at kullzenska. 
Taggar: Kullzénska caféet, café, kalmar;
Kategorier: Vardag 5


Follow on Bloglovin
Kommentarer:
#1: Hanna
2018-01-06 @ 21:26:48

Vad mysigt att ses på ett café!

Svar: Jaa, men visst :)
GoForFit

#2: Alice
2018-01-07 @ 11:10:36

Hej fina du!! Jag har följt din blogg till och från då jag beundrar din resa så. Jag själv är underviktig och har en slags ätstörning, men vill få tillbaka en stark kropp med rätt inställning till mat. Jag undrar bara om du kunde berätta hur du tog dig ur allt? Jag vet att du blrjade träna och så - men hur visste du hur mkt som var okej för din kropp när du var underviktig? Hur visste du hur mkt mat du skulle äta? När och hur hittade du en balans och när/var släppte de flesta tankarna och det destruktiva beteendet i denna processen? Några tips på hur man ska börja gå mot det friska? Massa kramar xx

Svar: Hej Alice! Förlåt för sent svar! Jag såg din kommentar först nu! Det tog tid att hitta min balans igen, definitivt! I början var det nästan omöjligt att veta vad som var lagom och inte, kroppen skrek efter näring och energi och jag hade svårt att hitta vad som var en normal portion, jag hade helt enkelt svårt att sluta äta och hitta "lagom mätt". Det är svårt att skriva ut en specifik tidpunkt då allt började vända, det gick så mycket upp och ned i början. Samt att det var länge sedan, mycket är diffust. Men en sak jag minns var att när jag väl hade gått upp till normalvikt var det som att huvudet kom ikapp lite också, jag fick en helt annan inställning och strävan efter att faktiskt bli frisk. Jag klev ur den där ätstörda bubblan. Sedan tog vissa situationer och punkter längre tid att jobba med medan vissa var enklare. Det viktigaste är att våga gå emot ångesten som ätstörningen skapar. Vilket såklart är skitsvårt, men det blir enklare och enklare. Sedan får man ha mycket acceptans på vägen, förstå att kroppen återhämtar sig, man lägger på sig vikt ojämt i början, magen kan krångla efter all svält och sakta men säkert hitta tillbaka till ett normalt förhållande kring mat. Det kommer gå upp och ned, du kommer uppleva nederlag, men det är bara att försöka igen. Kram fina du <3
GoForFit

#3: Alice
2018-01-07 @ 11:10:37

Hej fina du!! Jag har följt din blogg till och från då jag beundrar din resa så. Jag själv är underviktig och har en slags ätstörning, men vill få tillbaka en stark kropp med rätt inställning till mat. Jag undrar bara om du kunde berätta hur du tog dig ur allt? Jag vet att du blrjade träna och så - men hur visste du hur mkt som var okej för din kropp när du var underviktig? Hur visste du hur mkt mat du skulle äta? När och hur hittade du en balans och när/var släppte de flesta tankarna och det destruktiva beteendet i denna processen? Några tips på hur man ska börja gå mot det friska? Massa kramar xx

#4: Maggan
2018-01-07 @ 19:45:13

Vilket underbart foto på dig och Caroline!

Svar: Tack <3
GoForFit

#5: Paula Smilee
2018-01-07 @ 23:49:22

Så himla mysiga bilder ! :)

Svar: Tack så mycket :*
GoForFit

Min profilbild

goforfitse@gmail.com »

LINN STRÖMBERG@INSTAGRAM:

Follow on Bloglovin Follow on Instagram Follow on Facebook


Translate this blog:

mytasteswe.com

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Arkiv

2018:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2017:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

09 11 12
RSS 2.0