Magövning - nedre magmuskler

2017-03-30 @ 16:05:58
Har du problem att få kontakt med nedre magmusklatur? Ovan ser du ett tips på en grym övning som utlovar bra kontakt och tar ordentligt i framförallt nedre delen av magen. Har du inte testat övningen innan är det ett hett tips! Allt som behövs är en balansboll / pilatesboll. 
Utförande övning: 1. Placera dig i en "armhävnings-position" med bollen under smalbenen. Spänn magen och tänk på att hålla kroppen och ryggen rak. 2. Dra knäna mot bröstet med hjälp av magmusklerna och cruncha ihop. Håll positionen ca 1 sekund innan du utgår till utgångspunkt. Ett rep är gjort. 3. Upprepa rörelsen så många gånger du orkar. Feel the buuuurn! Psst! Du kan se fler bilder på outfiten i detta inlägg
// Abs exercise lower abs using a stability / yoga ball. 
Taggar: mage, magövning, nedre mage, träna, träna mage, utförande, övningar;
Kategorier: Tips Träning & Hälsa 5


Follow on Bloglovin
Kommentarer:
#1: Hanna Karlsson
2017-03-30 @ 16:58:29

Bra tips!

Svar: Tack! :)
GoForFit

#2: Biggeros
2017-03-30 @ 20:31:42

Tack för tipset!! Kan behöva att komma igång=)

Svar: Testa den, riktigt bra övning :))
GoForFit

#3: Ninna
2017-03-31 @ 10:17:36

Superbra övning jag gör nästan varje dag. Tips om man inte har boll så kan den göras med yllestrumpor/handduk på golvet!

Svar: Visst är den? :) Jag skulle dock aldrig kunna köra den varje dag. Magmusklerna behöver också vila lite ibland :)
GoForFit

#4: Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG
2017-03-31 @ 10:55:24

Sjukt bra tips!! :)

Svar: Härligt att du tycker det :))
GoForFit

#5: Ljuva Julia
2017-03-31 @ 14:53:37

borde skaffa en sådan, man verkar ju kunna göra typ allt med en sådan! :D

sjukdomen jag har som gör att håret ramlar hav heter alopecia :) sjukt trist faktiskt...

Svar: Ja, det kan man verkligen! :))
GoForFit

Powered by Jasper Roberts - Blog
Min profilbild

goforfitse@gmail.com »

LINN STRÖMBERG@INSTAGRAM:

Follow on Bloglovin Follow on Instagram Follow on Facebook


Translate this blog:

mytasteswe.com

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Arkiv

2017:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

09 11 12
RSS 2.0