Hur går det med träningen?

2017-06-29 @ 16:52:00
Jag satt och bläddrade lite i min egna blogg idag, och insåg att jag inte lagt upp ett ordentligt träningsinlägg på hur länge som helst. Det är ju faktiskt lite skamligt när man driver en träningsblogg, haha. Jag tränar dock på (nästan) som vanligt, bara att jag inte varit flitig med kameran. Samt att det har varit mycket fokus på annat ett tag nu. Jag är överlag väldigt avslappnad när det kommer till både kost och träning just nu. Mitt fokus ligger mestadels på att umgås med min sambo, mina fina vänner och njuta av sommaren (eller ja, just nu är det ju svinkallt, haha! Men om vi bortser från de senaste dagarna.). Det hoppas jag ni också gör? Njuter! Jag förespråkar alltid träning och bra kost, man mår ju som bäst då, men tänk på att det är viktigt att även slappna av. Kunna släppa fokuset på träning i perioder och lägga energi på annat också. Den där balansen i livet är viktig. En välmående kropp skapar man med träning och bra kost, men minnen för livet skapar du utanför gymmet tillsammans med nära och kära! :)
I helgen infaller min 25-årsfest! Det ska bli jäkligt kul, och självklart kommer jag bjuda på massor av bilder! Därför insåg jag att jag får passa på att slänga in lite träningsrelaterat innan helgen infaller. Annars kommer jag gå från träningsblogg till festblogg, haha ;) Så, här är tre tips på övningar för rumpan som jag körde på dagens benpass ↓
HIP THRUSTS ↑
Vill du verkligen fokusera på rumpa är detta en helt magiskt övning. Idag körde jag dock i smithmaskinen och inte med fri stång som på bilden. Utförande: Placera skulderbladen mot en stadig bänk med skivstången vilandes på höften. Fötterna pekandes framåt med ungefär axelbrett avstånd. Pressa upp skivstången och knip ordentligt i toppläget, tyngden ska hela tiden ligga på hälarna. Undre benen i ca 90 grader i toppläget. Tänk på att hålla ländryggen i ett neutralt läge!
 
RAKA MARKLYFT ↑
En riktig killer för baksida! Detta kommer nog alltid vara en övning som ligger i topp bland favoriterna. Utöver att den är grym för baksida lår och rumpa jobbar du även med ländrygg och bål(mage). Utförande: Greppa skivstången, spänn magen och låt rumpan söka sig bakåt medan medan du samtidigt sakta låter överkroppen "falla" (kontrollerat, sakta!) framåt. Fötterna är placerade ungefär axelbrett och benen har du helt raka eller lätt böjda. Behåll skivstången nära kroppen hela vägen ned för att sedan jobba dig uppåt igen.
 
LEG CURL ↑
Jag verkligen älskar att avsluta passet med denna övning. Kunna droppa vikten och verkligen krama ut ordentligt. Maskinerna kan se lite olika ut, exempelvis sittande. Jag föredrar dock den liggande (för hur ologiskt känns det inte att sitta på den kroppsdel man ska aktivera?). Utförande: Stången/kudden ska ligga strax bakom hälsena. När gillar att köra dropset i denna övning. Starta på en vikt där du orkar 8-12 reps, sänk och kör så många du orkar, sänk sedan igen och nöt ut så många reps du förmår. 3 set med 3 drop lämnar dig ordentligt mör kan jag lova!
 
// Three excerises for the butt I really like! Hip thrusts, stiff deadlifts and leg curl.
Kategorier: Träning & Hälsa Vardag 2


Follow on Bloglovin
Kommentarer:
#1: Hannah H
2017-06-29 @ 18:07:35

Vilka bra tips! =)

Svar: Kul att du tycker det! :))
GoForFit

#2: Ljuva Julia
2017-06-29 @ 18:20:20

Du låter så himla klok när du talar om hälsa så mångbottnat: kost, träning och härliga minnen där runtomkring <3

Svar: Aaw, tack :* <3
GoForFit

Powered by Jasper Roberts - Blog
Min profilbild

goforfitse@gmail.com »

LINN STRÖMBERG@INSTAGRAM:

Follow on Bloglovin Follow on Instagram Follow on Facebook


Translate this blog:

mytasteswe.com

Arkiv

2017:

01 02 03 04 05 06 07

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

09 11 12
RSS 2.0