Målsättningar!

2013-01-27 @ 15:50:47
Funderade tidigare idag lite på det här med mål när det kommer till träning. Tänkte först att "Jag har inga direkta mål med min träning", men vid närmare eftertanke kom jag på - att det har jag ju visst!

Inte direkt så att jag har antecknat mål jag vill uppnå, utan de ligger mest där i bakhuvudet.
De flesta målen jag haft hittils är faktiskt redan avbockade. Och det är då främst mål som rör vikter och reps. Några insåg jag dock att jag har kvar att beta av.

- Minst 3 chins på egen kropssvikt
- 50kg i bänkpress
- 200kg i benpress

Jag har olika långt kvar till att uppnå dessa. När det kommer till exempelvis bänkpress har jag inte ens gett mig på 40kg än, haha. Så det kommer väl ta ett tag till.
Det mål som troligen kommer betas av först är benpressen. Har hittils kört på 177kg (så ah, typ 180kg), och pallade då att pressa upp 8 reps.

Jag har dock inte satt några slutdatum när jag ska ha uppnått dem. Tycker inte det är värt att sätta onödig press på mig själv, då jag redan vet att jag gör mitt bästa.
Jag försöker konstant att öka i övningar, så dessa mål kommer betas av när jag kan helt enkelt.
Sedan några veckor tillbaka har jag dessutom börjat skriva upp vikter, sets och reps för varje pass, för att se svart på vitt hur det går. Det är askul att se!

Har även en del jag eftersträvar som inte rör specifika vikter, utan mer handlar om utseéndet. Bl.a. att få synliga magmuskler utan att spänna, samt att träna upp mig till en större rumpa!
Kan tänka mig att detta är två saker de flesta tjejer som tränar är ute efter.



Att ha en mage som ovan i avslappnat tillstånd hade inte varit fel. Och så lite mer booty på det också, tack!


Personligen tycker jag att träningen faktiskt blir roligare om man har mål, något att sträva efter. För hur glad blir man inte när man väl uppnår dem?!
Sedan gäller det som sagt att inte sätta för stor press på sig själv, träning ska ju vara kul! :)
Taggar: Gluteus maximus, benpress, bänkpress, chins, deffad, framsteg, gym, gymma, mage, magrutor, mål, målsättningar, progression, reps, rippad, rumpa, sets, styrka, styrketräning, större rumpa, sätesmuskeln, träning, vikter, vältränad, ökning;
Kategorier: Personligt, Tankar & Reflektioner Träning & Hälsa 7


Follow on Bloglovin
Kommentarer:
#1: JOSEFINE ANDERSSON
2013-01-28 @ 08:29:10

har ungefär samma mål som dig, en snygg mage och ett snyggt ass :D och då inte med bantning, utan med träning!

har dock alltid haft rumpa och förr skämdes jag över den, och bantade ner den haha.. men nu ska den baskemig bli större när jag ändå lyckats få tillbaka den!

Svar: Aah, okej! Ah, precis! :D

Naae? Avis är jag! Aldrig haft speciellt mycket rumpa! :(
Så jag får helt enkelt kämpa och bygga upp bäst jag kan :)
Linn

#2: Maggan
2013-01-28 @ 12:02:24

Oj.. det var ju sådana magmuskler jag hade tänkt mig ...... någon gång i livet :)

#3: Gaymasen
2013-01-29 @ 15:25:58

Sv: Haha eller hur! Han får typ spasmer när han svarar "aaah... b-vitamin..." Haha!

#4: Alida
2013-02-13 @ 01:05:08

Bra mål! Det vill jag också ha!

#5: J
2013-03-31 @ 00:23:10

Hittade precis hit, me like!

#6: Från anorexi till styrkelyft - Johanna
2013-04-19 @ 10:59:07

Wow, 200kg i benpress? Vad knäböjer du?
Jag böjer 75kg men får bara upp 120 i pressen, haha.

Svar: Lite tvärtom här ;D
Böjer 50-55kg.
Kör du liggande eller sittande benpress? Jag kör liggande, och sänker mig ett bra antal kilon när jag kör i den sittande.
Linn

#7: Från anorexi till styrkelyft - Johanna
2013-04-19 @ 11:34:16

Jag kör sittande :) Tycker den liggande ser sjukt läskig ut. Haha

Powered by Jasper Roberts - Blog
Min profilbild

goforfitse@gmail.com »

LINN STRÖMBERG@INSTAGRAM:

Follow on Bloglovin Follow on Instagram Follow on Facebook


Translate this blog:

mytasteswe.com

Arkiv

2017:

01 02 03 04 05

2016:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2015:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2014:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2013:

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12

2012:

09 11 12
RSS 2.0